Sider

søndag den 10. juni 2012

Regnbuen del 1

Som lovet i sidste uge, vil jeg gerne fortælle mere om mit hidtil største projekt, Regnbuen til min elskede.
For søren da, det har været noget af en omgang. Især fordi jeg lige siden august har holdt det hemmeligt for ham - og derfor kun har syet, når han har været ude af syne...

Starten gik i august sidste år, da jeg fandt mønstret hos hende her: hollandske Lis Boes Varkevisser. For søren, hun laver mange flotte ting! Jeg havde i forvejen drømt noget om regnbuen, og faldt med det samme for hendes skønne mønster.

Så begyndte indsamlingen af stof. Og med stof mener jeg meget stof! For at skabe regnbue-effekten skulle der selvfølgelig bruges stofstykker i alle de 24 farvenuancer, som farvecirklen opererer med. (i hvert fald denne farvecirkel...)

Derudover skulle der bruges mange forskellige stofstykker. Som max har jeg brugt 16 af samme stof - nogle helt ned til to af hver!! Og med over 2200 firkanter i alt, så er det altså mange forskellige stoffer! Så i gang gik den vilde jagt i genbrugser, hos veninder og i blogland. Tak til alle jer, der har hjulpet! I ved selv, hvem I er. Men af frygt for at glemme bare en enkelt, vil jeg ikke nævne navne.

Mængden af indkøbt stof var ret massiv i efteråret. Så stof, at jeg følte, at jeg måtte gemme en hel del af det for kæresten - for hvad skulle jeg lige sige, at jeg skulle bruge det til?
Men for, at I kan få bare en lille fornemmelse af omfanget, så se her, her, her og her. Dertil kommer de mange småfund og småkøb, som jeg ikke har fået skrevet ind her af bare skam over mine storkøb... En god beslutning var at købe disse rigtige patchworkstoffer i samling. De hjalp meget på bestanden - og jeg glæder mig meget til at bruge resterne engang hen over sommeren!

Jeg ligger nu inde med et ret imponerende lager af stoffer, som jeg glæder mig meget til at kaste mig over. Der er stykker i alle størrelser, former og tryk. Uhh, det kribler i fingrene! Men projekterne må gerne være af lidt mere overkommelig størrelse de kommende måneder....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover