Sider

søndag den 28. oktober 2012

hvis smagsprøver kunne sendes over nettet...

 
Her på bloggen går jeg ikke så meget op i titler. Så det der med, om man har en madblog, eller en kreablog, eller hvad det nu altsammen hedder, det er altså lidt ligemeget. Desuden ville jeg ønske, at jeg kunne sende smagsprøver med dette blogindlæg, for min nylavede havtorne-marmelade egner sig altså godt til at blive nydt og delt med rare mennesker!
I stedet må I nøjes med dette foto af bærene, da de havde ligget i fryseren i en uge, og lige før jeg hev dem af grenene. Fryseren skal de ligge i, for at sukkerstofferne bliver frigivet rigtigt. Det er også derfor, at fuglene ikke rører havtorn, før Kong Frost har været forbi. Til gengæld skal man som menneske være ret så hurtig, hvis man vil have dem, efter at frosten har været der, er min erfaring...
Jeg nappede et par grene med hjem fra den fædrene skov og smed dem i fryseren. Når de først er frosne, er de desuden også meget nemmere at få af grenene - uden at man får de modbydelige pigge i fingrene.
Derefter blev bærene kogt godt og længe sammen med en omgang æbler, og så hældt på de smukke syltetøjsglas, som jeg har arvet af min mormor. Uhmm! Perfekt som tilbehør til en god steg i vinterens løb.

2 kommentarer:

  1. ja det ville ikke være dårlig med en smagsprøve - ser spændende ud

    vh
    Margit fra
    Creative Tail

    SvarSlet
  2. Tak Margit! Jeg vil straks opfordre Apple til at arbejde videre med samgsprøver online...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover