Sider

mandag den 27. oktober 2014

Pige-føljeton: Strikkede kjoler1


Tilbage i juli, hvilket vil sige præ-baby og meget gravid, var jeg ret så flittig med kreationerne. Men dengang var det også Boys Month, så jeg valgte kun at lægge ting, der havde med drenge at gøre, på bloggen. Derfor har jeg faktisk en lille mængde indlæg, der passer sig glimrende til en lille "pige-føljeton", for det blev egentlig til en del...
Den første er denne strikkede kjole, som en af mine mange yndlingsniecer nu render rundt i. Den er strikket fra den aldeles fremragende bog "Knit for your kid". Tidligere har jeg lavet den i mindre udgaver (der hedder den Smillas kjole og stammer fra bogen "All you knit is love"), men idet denne skulle op i størrelse seks år, så måtte vi op i Knit for your kid-versionen.
Det smarte ved den version er, at man strikker den fra vrangen. Derved bliver alle de mange (i mine øjne) trælse vrangmasker jo smart nok forvandlet til ret! Og så går det alligevel noget hurtigere... Faktisk var den strikket på et par dages sommerhustur, hvor ÆgteManden læste højt i en hel del timer.
Garnet er fra lageret, nemlig en Evilla 1-trådet uld, som jeg stadig har en del liggende af.
 Den blev strikket med dobbelt garn, for så passer den nemlig super fint med en pind 3-3½.

1 kommentar:

  1. Højtlæsning og strik lyder som verdens bedste ferie! Og sikke en fin kjole. Jeg er heller ikke glad for vrangmasker - smart at strikke fra den anden side.
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover