Sider

tirsdag den 9. juni 2015

Endnu en pigekjole

Ud over kjolen, jeg viste forleden, nåede jeg også denne på mit sykursus. Og ligesom den anden er den syet i stoffer fra genbrugsen - så jeg fortsætter stadig Carla og Krudtuglens majtema.
Jep, den skulle have haft besøg af et strygejern - men tiden var mere end knap, da vi skulle ud af døren. Mønstret er fra Burda, faktisk fra samme nummer som den anden kjole, og størrelsen er 116, hvis jeg husker rigtigt.

Stofferne er som nævnt købt i genbrugs. Igen er det ensfarvede lyserøde et ældre lagen uden det store slid - og stoffet med de mange piger i fart er hentet fra et tidligere gardin. Faktisk har jeg haft en del held med at købe tidligere gardiner i bomuldsstoffer. De er nemlig ikke slidt, da de jo bare har hængt. Og jeg har ikke kunnet se de store falme-skader på dem.


Jeg kunne ikke dy mig for at give syningen midt på kjolen en pyntestikning med stjerner. Billedet er ikke blevet super godt - men da den allerede er givet væk, er det for sent at gøre om.
Kjolen er en slå-om kjole, som jeg tror vil falde i modtagerens smag. Så kan man nemlig selv tage den på. Dog er knappen indeni og udenpå kjolen nok lige lidt for avanceret til en 3-årig - men så er det godt, at man har en sød Mor.

1 kommentar:

  1. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover