Sider

søndag den 15. juli 2012

Strut med strut på - DIY på hurtigt og lækkert tylskørt

Bare rolig, jeg har ikke kastet mig ud i nye projekter siden sidst, men holder mig indtil videre stramt til min plan om at gøre op med ufoerne!
Opdagede dog lige, at jeg slet ikke har får vist fødselsdagsgaven til anden ældste niecen frem, nemlig et ægte ballerina-strutskørt!
Modellen er lige så enkel, som den er skøn, og der kræves ingen symaskine.
hurtigt tylskørt uden at syJeg har fundet den flere steder i blogland, men du får da også lige en hurtig DIY her:

- Tag nogle meter tyl, gerne i flere matchende farver, samt en bred elastik. Mål op i livvidden og træk nogle centimeter fra, da elastikken giver sig under arbejdet med tyllen. Sy elastikken sammen i enderne til en cirkel.
- Klip tyllen i stykker af 15 cm x  60 cm. Læg to-tre stykker tyl sammen oven på hinanden (jeg har brugt tre) og bind dem i en knude/løkke rundt om elastikken.
- Fortsæt hele vejen rundt - men pas på, at du ikke strækker elastikken for meget, så omkredsen bliver for stor.
- Monter på ballerinaen og lad legen begynde :-)

DIY hurtgt tylskørt uden at sy
Her er den yderst lækre model iført skørtet. Det vakte heldigvis stor glæde.
DIY på hurtigt tylskørt uden at sy
Fra jeg startede, til jeg var færdig med projektet, gik der max to timer. Og fordi jeg havde fundet det meste af tyllen i enten genbrugs eller på restetilbud, var det en temmelig billig gave.

2 kommentarer:

  1. sikken et fint tylskørt og dejligt nemt...

    SvarSlet
  2. Tak Marion. Jeg var også overrasket over, hvor hurtigt det gik. Heldigvis er der tyl nok til et par skørter ekstra, så jeg har muligheden for at lave et par ekstra til et par andre små ballerinaer... :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover