Sider

fredag den 15. februar 2013

O for ohh my! - det er FÆRDIGT!

Huha. Egentlig har jeg stadig ikke helt selv fattet det. Men mit sengetæppe projekt er færdigt!
Præcis hvornår jeg startede på det, kan jeg ikke huske, men det var vist nok engang mellem maj og juli - i 2008!
Det var helt mærkeligt at lægge det på sengen og så konstatere, at det faktisk var langt nok denne gang. Derfor måtte der også tages fotos med det samme, i stedet for at vente til lyset blev bedre.
Endnu mangler der stadig at hæfte enkelte ender - heldigvis kun på cirka de 20 sidste rækker. Har hele tiden vidst, at hvis jeg skulle hæfte ender på det hele til sidst, så blev jeg aldrig færdig, så i stedet har jeg taget det i nogle omgange undervejs.
hæklet sengetæppe

 Hele herligheden er hæklet på pind 3 og jeg målte engang op, at det tog mig næsten tre kvarter at hækle en række. Det er over to meter i både bredde og længde. Og så er der en god tyngde i det, for der er flere kilo garn. Hvor mange, har jeg ikke turdet at veje!

hæklet sengetæppe
Tæppet er primært hæklet i Garnstudios Muskat, som har sådan en fin overflade, men også har en lidt irriterende tendens til at dele sig ind imellem. 
Hvor mange penge, der er garn for, tør jeg slet ikke regne på. Det er købt hen ad vejen, efterhånden som striberne dannede sig, og når der var gode tilbud rundt omkring. Og nej, der er ikke noget mønster overhovedet, andet end at jeg gerne ville have mange blå toner med.
hæklet sengetæppe i bølger
At jeg har arbejdet på det i fem år, er ikke helt forkert - men der har også været gode, lange stræk ind imellem, hvor det har ligget stille. Der var i hvert fald et års tid, hvor det bare lå og ventede, fordi jeg lige trængte til at lege med andre projekter.
Hvis du lægger godt mærke til det, så er et udsnit af mit topbanner (hedder det ikke det?) netop taget fra tæppets midterste del. Så meget har det nemlig fyldt i hoved og hænder.
Vil du kaste dig ud i noget lignende, så ligger min opskrift kort beskrevet her.
Og Muskat-resterne fra tæppet? Dem bruger jeg til et gigantisk blomsterflor. Så bare rolig, det er ikke slut med de enorme projekter....

4 kommentarer:

  1. Det er vildt flot! Og sikke et arbejde. :-)

    SvarSlet
  2. Hej :-) Waaaauuuuuuu - sikke et fantastisk smukt tæppe - og sikke et arbejde!! Jeg har selv hæklet et tæppe, men slet ikke af den størrelse, og jeg er virkelig imponeret :-)
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover