Sider

fredag den 6. december 2013

Endnu en kjole af Smillas

Jeg blev slet ikke færdig med at vise frem af baby-udstyret i Laralils sy til din baby-november. Så selv om det er nu er december (og det ikke er syning, men strik), så kommer her endnu en lille babykjole. Igen er det Smillas kjole, igen-igen er mønstret fra All you knit is love-bogen.
 Jeg elsker simpelthen de mønstre - men synes godt nok, at der er mange vrangmasker, når kjolen skal strikkes! Dem er jeg knap så tosset med....
En smule drejet i maskerne efter vasken.
Kjolen er allerede givet væk til en lille pige, der skal holde varmen i det kolde Letland vinteren over sammen med sine herlige forældre. Derfor er den strikket i ren uld, hvis jeg husker rigtigt, så er det en rest Evilla med lette farveskift i rødlige nuancer.
Dermed kom jeg også lidt tættere på at få luft og plads i mit kæmpe garnlager. Søster og jeg kæmpes nemlig om at nedbringe vores lagre mest muligt frem til nytår. Vinderen (den, der kommer af med flest gram færdig strik) vinder 500 gram nyt garn!

Og her bagsiden med den lille, let gennemsigtige knap i nakken. Jeg er tosset med de mange fine stofknapper, der florerer i blogland - men tænker, at en knap i nakken helst ikke skal være for stor og genererende for babypigen, der jo ofte ligger ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover