Sider

fredag den 21. november 2014

Smuk som en påfugl-sjalet




Egentlig er det dybt åndssvagt, for ammehjernen hærger og hukommelsen og koncentrationen er ikke imponerende. Men på den anden side, så er tiden der - så nu skulle det være! Jeg er startet på det helt ufatteligt smukke sjal "Pretty as a peacock"!
Sjalet er det mest komplicerede, jeg nogensinde har strikket. Se bare denne side med diagrammer - det er kun to af de i alt otte diagrammer, som man skal igennem! Så der er ufatteligt meget tællearbejde og tjekken, samt mange forskellige symboler, der skal læres. MEN! Det er også supersjovt, og jeg kan lide, at jeg skal bruge hjernen, når jeg skal strikke det. Og jeg har faktisk lavet væsentlig færre fejl, end jeg havde forventet, da jeg startede (eller også har jeg ikke opdaget dem endnu).
Sjalet egner sig på ingen måde til at tage med til sociale sammenkomster - og jeg kan heller ikke strikke på det, mens jeg ser fjernsyn. Derfor er det endnu et af mine langtidsprojekter, som jeg ikke har nogen fast slutdato for.
Garnet er fra lageret (hurra), nemlig en-trådet Evilla.
Endnu syner det ikke af meget - og det er også svært at brede ud, så det kan ses. Men jeg håber, at I kan fornemme, at sjalet er meget langt fra almindelig retrillestrik....

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover