Sider

tirsdag den 18. september 2012

Stop den strømpe!

På mit husmorbarometer er der nogle aktiviteter, der slår mere ud end andre.
At sylte f.eks. (hvis man ser bort fra almindelig syltetøj, som nærmest er en ugentlig begivenhed hjemme hos os). Vaske gardiner og at banke tæppe er noget af det, der får mig til at føle mig som 50'er husmor.
Og så - at stoppe strømper!
Men nu har jeg sørme gjort det. For en veninde kom med en sød bøn om, om jeg dog ikke kunne redde disse skønne strømper fra at blive rullet tilbage til garnrulle-stadiet. Og det måtte da prøves.
Det var jo slet ikke så svært, da jeg først kom i gang. Men det tog tid at få vævet frem og tilbage, så det hele blev stærkt og tæt igen. Pyha, der røg lige en hel aften.
Så moralen må være lige som med alt andet her i livet - stop strømpen, før problemet tager fart og bliver større.
Tre styks strømper med talrige huller hver - nu stoppet fra at blive til garnsnuller. Det ville da have været synd med så flot et håndværk!

3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Ja desværre er vores samfund blevet et køb og smid væk, vi glemmer helt de gamle dyder med at stoppe strømper :-)

    Måske skulle jeg i min webshop som sælger strømper, tilbyde at vi også kan stoppe strømper :-)

    www.strømpekompagiet.dk

    SvarSlet
  3. haha, Hauge, det kunne da sagtens tænkes! Men jeg vil anbefale dig at få nogle erfarne hjælpere, for det tager en del tid at stoppe strømper...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover