Sider

tirsdag den 7. maj 2013

Gaven fra svigermor


For nylig var jeg på besøg hos svigermor. Og da hun så denne taske med broderier, fór hun pludselig på rundtur i skabe og skuffer. Frem hev hun de fineste broderier - blandt andet dette blomsterbroderi, som hendes mor lavede for mange, mange år siden.
De sidste mange år har det dog bare ligget i skabet, så hun syntes, at jeg skulle have det og få glæde af det.
Sikken en gave at få! Jeg sender altid en masse tanker af sted til personen bag håndværket, når jeg får et broderi i hånden. For tænk på alle de timer, der er gået til!
Nu har jeg gået og kigget på det i et par uger - og jeg har fundet ud af, hvad det skal bruges til. Mere om det snart (når jeg får taget mod til mig til at sætte saksen i det og fjerne det fra det beskyttende pap bagpå...)
Derudover var jeg heldig at finde denne smukke fugl på kræmmermarked på Bellahøj forrige weekend. Så nu har jeg et broderi at øve mig på før svigermormors blomster. For også her er der store planer, så fuglen kan komme til nytte og gavn.

2 kommentarer:

  1. Hvor er du heldig at "arve" sådan et smukt stykke håndarbejde.

    SvarSlet
  2. Tak Pia! Ja, jeg synes bestemt også, at jeg er heldig :-) Hun får det dog tilbage lige om lidt - men det ved hun bare ikke....

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover