Sider

torsdag den 30. maj 2013

Lappetæpper til hjemløse

Varme tæpper er måske ikke lige det, der ligger højest på ønskesedlen lige nu hos særlig mange. Men ikke desto mindre er det, hvad jeg har brugt de sidste par uger på, ved siden af mine andre projekter.

 
For vinteren kommer jo igen en dag (om forhåbentlig længe), og til den tid vil der desværre nok igen være hjemløse på gaden, der fryser.
Jeg har tidlige skrevet om det skønne projekt Varme 15x15, som Karina startede i oktober på facebook. Gruppen kører stadig og damerne strikker med imponerende fart! Jeg har taget en lille del af tjansen med at sy lapperne sammen til tæpper - og det er der kommet de følgende to tæpper ud af indtil videre.
Det første er der vist både for- og bagside på, da det er hæklet sammen. Det andet er syet sammen med madrassting og er derfor ens for og bag.



Skulle du have lyst til at være med i gruppen - eller har du garn til overs, du kan undvære, så kig ind på Facebook under Varme 15x15.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at I allerede er igang med næste tæppesæson.

    SvarSlet
  2. Sommeren slutter jo, før man ved det, så det gælder om at være parat, til når kulden igen tager fat. Uha, folk er bare så flittige i den gruppe - mine bidrag er virkelig beskedne i forhold til, hvad andre får fra hånden!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover