Sider

lørdag den 27. februar 2016

Kreapose til søster


Der er nu ikke noget som en kreapose! En pose, der gør, at strikke- eller sytøjet er opbevaret trygt i fred for pilfingre, ikke risikerer at blive spredt for alle vinde - og desuden lige ligger klar til at blive taget med på tur til veninder eller på familiebesøg.
Selv er jeg meget glad for mine, og det er efterhånden også længe siden, at jeg syede en ekstra til min søster, da hun ønskede sig lidt strikke-opbevaring.
I julen fortalte hun så, at hun faktisk ønskede sig en ny og større kreapose, for hun strikker ofte babytæpper - og de kunne ikke være i den gamle.
Kort efter nytår stod jeg så på hovedet i stofskabet - for jeg mente jo nok, at jeg havde liiiiige noget bestemt liggende. Og bare 10 minutter senere (.....!) stod jeg klar med makkeren til det broderi, der var på hendes gamle pose - og det matchende stof til.
Posen er altså syet i det fine stof med de røde roser, koblet med broderiet med manden på. Indeni er der foer af råhvidt lagenlærred, og så er der lavet løbegang til satinsnoren.
Alt sammen er hentet på lageret, og jeg kan derfor tilfreds krydse af ved den tredje af mine #nytårsforsætsy20! Det allerbedste var dog, at søster blev glad og allerede har taget posen i brug til det næste babytæppe.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover