Sider

torsdag den 11. februar 2016

Tøj til de heldigste dukker


Mine niecer er så skønne - og vi har en dejlig tradition om, at de får hjemmelavede julegaver. Sådan foretrækker deres mor det, hvis det overhovedet kan lade sig gøre (og jeg er bestemt også fan af den ordning!)
Det giver mig nemlig mulighed for at lave de lækreste pigeting, som LilleManden jo ikke lige er aftager til... I år (eller rettere sidste år) endte valget med at falde på tøj til pigernes fine Steinerdukker.
Det var ikke helt nemt, for dukkerne er ikke helt standardmål. Så jeg endte med at forsøge mig med nogle ting, der ikke krævede præcise mål på arme og ben.
Første ting, jeg lavede færdige er disse badekåber eller frakker, som de også kan bruges som.
Mønstret er fra Hendes Verden, og begge er syet i fleece. Det er nemlig så let at bruge (fordi det ikke trævler) og giver en god effekt, fordi det giver fylde og form. Derefter er de begge kantet med brede stykker stof, så de fik lidt wauw-effekt ;)
Se, hvad jeg har lavet til dem tidligere her: Svanevinger, mere udklædning i form af en heksehat, fevinger, og også en hel del tøj, blandt andet disse nederdele og  strikkede kjoler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover