Sider

onsdag den 11. januar 2012

Lidt ekstra til køkkenet


En Amagerstang og en Filur-is. Ispindene lå mine forældre heldigvis inde med.
I går viste jeg den madpakke, som en af niecerne fandt under juletræet. Men det var ikke det eneste, hun kunne tage med i legekøkkenet - for hvad er et rigtigt måltid uden dessert? Derfor var jeg nødt til at lege "ismaskine" også og hækle nogle is.
"Ægte" vaffelis med både banan, chokolade og vanillekugle. Og så selvfølgelig syltetøj.
 Det var fantastisk at se hendes glæde, da hun gik rundt og lod hele selskabet smage. "Pas på, de er kolde", lød det hver eneste gang så omsorgsfuldt. Så er der altså noget ved at lave hjemmelavede gaver...
Inspirationen har jeg efterhånden fået mange steder fra, men opskrifterne har jeg selv opfundet og rettet til efter et par forsøg. 
Vaflen er lidt for blød og slet ikke sprød, synes jeg. Men det må jeg rette til næste version...
På en amerikansk hjemmeside så jeg denne bakke æg - og vidste med det samme, at jeg var nødt til at lave sådan en!

1 kommentar:

  1. Åh så fint, det ville min Luna også elske at lege med, endnu engang ville jeg ønske at jeg kunne hækle - jeg må vist snart lave mig en bloglands ønskeliste :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover