Sider

fredag den 20. januar 2012

Storforbruger af lim

Så er der igen-igen tanket op i beholdningen. Denne gang var det lim og små patchwork-firkanter, der kom ind ad døren. Jeg er storforbruger af disse sager i øjeblikket - og jeg synes godt nok, at der især går mange af disse limpenne til.
Heldigvis kan det klares med refiller. Og selv om jeg synes, at de forsvinder lidt for hurtigt (jeg kan anslået lave mellem 70 og 100 firkanter med hver refill), så er de det hele værd!!
For hvor jeg tidligere kunne ri omkring 20 firkanter på en togtur (40-45 min), så kan jeg nu nå op omkring de 50 på den samme tid. Det er altså noget, der batter noget, når man skal lave så mange, som jeg skal...

Langt de fleste stoffer, som jeg har prøvet, binder fint med limen. Der er dog enkelte mere faste stoffer, der har tendens til at "gå op igen".
Endnu har jeg til gode at se, hvordan det virker, når limen skal vaskes ud af stoffet igen, før det monteres. Men det går forhåbentlig nemt. Har du erfaringer?

2 kommentarer:

  1. hmm mon det er det som jeg lige har forsøgt mig med hvor man syer firkanterne sammen i hånden da forsøgte jeg mig bare med en ganske almindelig limstift som jeg forsigtigt kunne tage af igen bagefter og der var ikke noget af betydning på stoffet, men ved ikke om det er det du mener :-)

    SvarSlet
  2. Hej Dorte
    Jeg følger din blog, fordi du laver så mange spændende ting. Jeg bliver meget inspireret og derfor har jeg valgt at give dig en Liebster Blog award, som jeg håber du vil modtage. Den gives til bloggere som har under 200 følgere. Liebster er tysk og betyder elsket eller favorit. Hvis du tager imod den skal du gøre følgende

    Takke den du har fået den af (altså mig) på din blog

    Linke tilbage til min blog

    Finde 5 blogs som du vil give den videre til

    Give besked til de 5 du har valgt, ved at lægge en kommentar på deres blog

    Til sidst skal du placere din award på din blog

    Jeg håber du vil modtage nomineringen

    MVH Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover