Sider

torsdag den 31. januar 2013

To på en pind

Som jeg skrev den anden dag, så har mine nye, lækre pinde givet ekstra lyst til at strikke. Og kombineret med den bidende kulde tidligere på måneden, så måtte der naturligvis noget varmt på pindene.
Jeg er en af dem, hvis hænder bliver røde og fryserkolde, så snart jeg bare ser vejrudsigten - så et par nye håndledsvarmere var stærkt tiltrængte.

Der var bare ét men. Nemlig, at lige så sjovt det er at lave den første, lige så træls er det at lave nummer to i et par! Heldigvis er der råd for den slags - nemlig at strikke begge to på samme tid. På den måde slipper man også for at skulle huske, hvor mange gange det nu lige var, at man strikkede rundt, før man tog ind og alle de dersens detaljer, som jeg altid glemmer...

Her er de begge på pindene. Farverne snyder ikke - det er en rest Kauni fra det sjal, som jeg bruger til hverdag, og eftersom den skifter farve, så er der også lidt nuanceforskel på de to håndledsvarmere.
Har du ikke prøvet at strikke to på en gang, så kan det virkelig anbefales. Første ting er at kunne bruge Magic Loop - se her, hvordan altid fantastisk informative Irene gør det.
Derefter skal man lige holde tungen lige i munden, når man slår op til begge strømper/ærmer/dele. Men derefter kører det altså bare.

opskriften har jeg selv konstrueret som en blanding af flere vejledninger. Der kom lige en snoning på oven på håndryggen for at pynte lidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover