Sider

mandag den 25. maj 2015

Alfreds løve-bukser - overalls i retrostil

Jeg har teaset for disse overalls flere gange, men nu er der omsider tid til at lave indlægget om de færdige bukser, der blev givet til min nevø i dåbsgave.
Som en del af Genbrugstemaet hos Carla og Krudtuglen har jeg også lovet at vise nogle projekter, hvor jeg har brugt af mine genbrugsfund. Stærkt er det dog ikke gået her på bloggen i maj, da vi både har været på ferie, planlagt og afholdt flere polterabends og også har haft en del arrangementer.
Men! Tilbage til overalls'ne, der er syet i Elsebeth Gynthers klassiske mønster i str 2 år.
Applikationen har jeg fortalt om tidligere, den er hentet fra altid skønne Laralil. Bukserne er syet i babyfløjl, men i stedet for at kante dem med kantebånd, som Gynther siger, så har jeg syet foer i overstykket.
For at holde retrostilen mest muligt (moderen er nemlig meget retroglad), valgte jeg at bruge et stykke af et gammel dynebetræk med 70'er print i gul/orange. Derudover er der syet med orange syninger flere steder, så det passer med de orange knapper.
Stoffet er ikke det stærkeste, men det behøver det jo heller ikke at være, når det "bare" skal være foer.
I buksebenene har jeg sat elastikker, så de forhåbentlig kan bruges lidt længere tid.




1 kommentar:

  1. super lækre bukser :-) det bliver en flot fyr der får dem på :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover