Sider

tirsdag den 12. maj 2015

Stjæler Bloglovin dine læsere?

Lad det være sagt med det samme: Jeg elsker Bloglovin! Det er så nemt at bruge som læser, for jeg risikerer aldrig at gå glip af et indlæg fra en yndlingsblogger. Men! Jeg har gennem længere tid bemærket, at de professionelle bloggere som f.eks. Lortemor kun lader første linje af deres blogindlæg komme på Bloglovin og at man så skal klikke sig ind på deres side for at læse resten.
Årsagen er den, at ændringer hos Bloglovin gør, at man ikke længere kommer videre "ind" på de egentlige blogs - men bliver fysisk i appen, når du læser indlæg.
På den måde fjerner Bloglovin faktisk trafikken fra de bloggere, vi elsker - og ødelægger dermed både deres forretning og deres motivation. Det er jo ret skidt! For alle ved, at bloggere lever enten af cool cash i form af reklamer på deres blogs - eller af "motivationsbetaling" i form af at følge læsertal og kommentarer.
Selv kan jeg også tydeligt mærke nedgangen, selv om jeg stiger i antal faste læsere og følgere.

Er du en af dem, der gerne vil vise, at du holder af en blog - og dermed hjælpe til, at den bevares? Så skal du gøre følgende:
Gå ind i indstillingerne i din bloglovin-app på IPhone eller IPad (ved ikke, om det også gælder Android beklager). Det gør du nederst til højre under "me". Derefter klikker du på tandhjulet i øverste højre hjørne - og slår mobile view fra.
Det, der er forskellen, er, at du fremover klikker ind på selve bloggerens site, når du læser et indlæg. Det betyder også for nogle, at siderne er lidt længere tid om at loade (med min bredbåndsforbindelse mærker jeg det ikke), - men det betyder også, at du får opsætningen på sitet med i købet. Du kan så ikke længere "swipe" mellem forskellige bloggeres indlæg i dit feed. Men det går også nok for de fleste.

Den bedste bonus er, at det for mig øger min tendens til at kommentere på indlæg - noget, som alle bloggere regner som "den bedste betaling" overhovedet. For når siden allerede er indlæst, så er det bare så nemt. 
Her ser du, hvor du kan skifte visning. Slå Mobile view fra, og du støtter igen dine yndlingsblogs.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover