Sider

søndag den 3. maj 2015

Sykursets første resultat - så meget at lære

Alle burde har ret til et sykursus!
Så kort kan det siges, her adskillige uger inde i mit AOF-kursus i syning, mønstertilretning og tilskæring. Jeg. Elsker. Det!
 Det er simpelthen fantastisk at have næsten tre timer uden afbrydelser til ren fordybelse - og læring! Jeg suger til mig som en udtørret svamp, og er på ingen måde flov over, at jeg er den rene stræber på holdet. Jep, jeg er topforberedt hver eneste gang. Ikke noget med at sidde og bruge dyrebar lærer-i-nærheden-tid på at tegne mønstre og klippe ud. Det kan jeg jo godt finde ud af. Der skal puttes mere viden ind - og jeg synes virkelig, at jeg lærer meget.
Her er et af de første resultat af kurset, nemlig et par ægte Elsebeth Gynther-overalls. De er langt fra perfekte, men jeg fik prøvet ret så mange teknikker af - og det kunne jeg især mærke, da jeg skulle sy de efterfølgende... ;) Skråbånd bliver vist aldrig min favorit. Men jeg skal dælme lære det!!
Det ville klart have hjulpet, hvis de liiiige havde set et strygejern, før fotografen gik i aktion....
 Der er dog én hård ting ved kurset - jeg bliver ekstra klar over, hvor meget der faktisk er at lære inden for syning!! Puha. Når nogle af de øvrige kursister tilskærer deres helt egne grundmønstre til kjoler og bukser, så kan jeg kun blive imponeret. Der er godt nok langt endnu.


Smækbukserne er syet i blåt babyfløjl fra lageret. Belægningerne er også fra lageret, nemlig en rest, jeg engang fandt i Panduro. Sidst, men ikke mindst, har jeg sat mine nyindkøbte mærkater (fra Ikast Etiket) i. Navnet BroBissen spiller på vores efternavn og er et af favoritkælenavnene til LilleManden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover