Sider

søndag den 29. juni 2014

to do - ta da: Babydragten


Endnu et af de hengemte projekter er blevet færdiggjort og kan lægges over i klar-til-brug/gave-bunken i stedet! Denne babydragt havde også henslæbt flere måneder i skammekrogen, fordi jeg ikke lige kunne finde ud af, hvordan lukningen forneden skulle konstrueres. Mønstret er fra Gynthers børnetøjsbibel "Børnetøj du selv kan sy 0-4 år", og jeg syntes ikke lige, at vejledningen til denne sommerdragt var noget at råbe hurra for.
Men færdig skulle den være, basta! Så jeg fik langt om længe syet tryklåse i (har endnu ikke lige fået investeret i rigtige trykknapper, der skal slås i) og fik også syet skridtet, sådan som jeg tror, at det skal være. Er ret spændt på pasformen af den, for det med elastik i benene var der heller ikke lige nogle mål til.
Ih, det er altså godt med den her to do-måned. Det giver lige et spark til, at der altså skal ske noget.

6 kommentarer:

  1. Den er da blevet rigtig sød. Men puha din beskrivelse leder mine tanker hen på en vis gul sommerdragt (fra helvede), hvor jeg også fattede minus af det med skridtet og trykknapper og endte med at improvisere ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte godt på dig, da jeg syede den! Og netop din beskrivelse af den gule dragt gjorde, at jeg tænkte, "så skal jeg også" :) Så tak for inspirationen!

      Slet
  2. Hvor er den bare sød og fin! :-) Og ja, de der sybeskrivelser er altså ikke altid lige til at råbe hurra af - man skal nogle gange være ret så kreativ og have gang i mange forskellige fortolkninger, før det lykkes! Træls at der ikke var vejledning til elastikmål.... Men fin er den i alle fald :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen Lilly. Ja, det er ikke altid, at man lige kan greje, hvad der menes. Men her er blogland godt nok en god ven! Der er næsten altid hjælp at Google sig frem til! :)

      Slet
  3. Jeg synes sjældent hendes syvejledninger er noget at råbe hurra af - Men mønstrene er fantastiske, og den her lille dragt - Jeg bliver nødt til at lave en til Arn

    SvarSlet
    Svar
    1. God fornøjelse med den Karen Elisabeth! Og dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der synes, at der mangler lidt i beskrivelserne... Bliver nok nødt til at prøve flere af mønstrene af alligevel - for jeg er helt enig: De er fantastiske :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover