Sider

tirsdag den 29. juli 2014

BM: Hjemmelavet pusletaske


sy en pusletaskeEfterhånden er der langt flere afkrydsede linjer på to-do listen end ting, der mangler at gøres. Et af de federe krydser satte jeg i dag, da jeg færdiggjorde denne pusletaske, som jeg virkelig havde været spændt på! Det var lidt et vildt projekt, som jeg bestemt ikke var overbevist om successen af - så endnu større var glæden over det færdige, og i mine øjne gode, resultat!
Tasken er syet af noget kraftigt lærreds-lignende stof fra Stof2000, og som foer har den grå tekstilvoksdug. Derudover har jeg lavet nogle orange detaljer hist og pist - som kantebånd på de udvendige lommer, ved lynlåsen og på remmen. Den er mindre, end jeg havde regnet med, at den ville være, men ÆgteManden og jeg har talt om, at vi nu prøver den af og viser den sig for lille, så kan jeg jo altid lave en ny og større.
Jeg har set på mange modeller og kasseret rigtig mange som ikke gode nok. For mig var det nemlig vigtigt, at pusletasken ud over at være praktisk også var acceptabel til brug af ÆgteManden, sådan at han ikke skulle skamme sig over at komme gående med den. Og så måtte den godt lidt signalere, at vi får os en dreng, uden at det skulle være for meget.

Indvendigt er der tre lommer i hver af siderne, også lavet af den grå voksdug. Den ene side har elastik i øverste kant, så ting kan ligge fast, mens den anden side er almindelige lommer. Voksdugen gør, at tasken er ret formstabil i det, så jeg slet ikke fik brug for den viledon, jeg ellers havde købt til afstivning imellem lagene.

Vejledningen på hele tasken er fundet hos denne fine blogger, som dog desværre ikke er så aktiv på sin blog mere. Jeg har dog ændret lidt småting hist og pist i forhold til hendes vejledning.

Da jeg har fundet både stjernestoffet og voksdugen som rester i Stof2000 for snart længe siden (de er begge fra lageret) og da lynlåsen også er købt i genbrugs, så har tasken næppe kostet meget mere end 60-80 kroner at fremstille. Det er da en pris, der er til at forholde sig til i forhold til mange af de sager, man ellers kan købe sig fattig i i babybutikkerne.

5 kommentarer:

  1. Hold op hvor er den bare helt fantastisk flot!! Vi har slet ikke haft en ordentlig pusletaske, fordi jeg ikke kunne finde en jeg syntes om. Men hvis der bliver en anden gang, skal jeg da helt sikkert lave en selv! Eller måske en til gave...
    Den er virkelig flot!

    SvarSlet
  2. Den er da helt vild flot :-)
    Hvis jeg kunne sy og havde set den diy for flere måneder siden, havde jeg da helt sikkert kastet mig ud i noget lignende.

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot-sikke et arbejde!

    SvarSlet
  4. Sikke mange flotte ting du har lavet til din lille dreng. Den taske er virkelig lækker. Jeg har selv en lille dreng på snart et år, men mangler lidt en lille god pusletaske, så overveje at kaste mig ud i projektet :)

    SvarSlet
  5. Tak for de søde kommentarer! Jeg glæder mig faktisk også meget til at tage den i brug, selv om det nok varer et par uger, før vi er klar til at tage på tur ud i verden ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover