Sider

tirsdag den 15. juli 2014

BM: Pusleunderlag på plads




Dagens projekt var at få puslet et nyt betræk til vores puslepude på plads. Vi har nemlig været så heldige at få foræret et brugt puslebord fra Stokke - men jeg ville derfor gerne have et nyt og bedre betræk på end det frotte-betræk, som fulgte med. Først og fremmest fordi jeg ikke kan se det smarte i frotteen, som jeg kun kan forestille mig hurtigt må blive beskidt, men også fordi det eksisterende vaskbare betræk under var lidt slidt.
 Det nye, jeg valgte at sy, er lavet i tekstilvoksdug fra lageret (hurra, endnu en lagerreduktion) og jeg synes egentlig, at det er blevet rigtig flot!
Fremgangsmåden kort: Jeg tegnede måttens omrids ved brug af træpladen til puslebordet og tillagde sømrum. Derefter lavede jeg fire stykker til bagsiden som vist på fotoet og syede dem sammen med forstykket. Til sidst blev der lavet løbegange på alle fire stykker, sådan at jeg kunne trække en snor igennem og dermed trække bagstykkerne sammen, så betrækket kommer til at sidde til på puden.
Endnu er der lidt foldelinjer i voksdugen, men jeg satser på, at de går væk, når betrækket først har vænnet sig til at være spændt ud under brug.

1 kommentar:

  1. Hvor er det blevet fint, og du har helt ret, frotte er bedst løst ovenpå voksdugen, så kan det ryge direkte i vaskekurven... Som er et must ved siden af puslepladsen sammen med skraldespanden ;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover